Tasavvuf Nedir

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim..


Tasavvuf, kalbi saf yapmak, kötü huylardan temizlemek ve iyi huylarla doldurmak demektir. Tasavvuf hâl işi olduğu için, yaşayan bilir, tarif ile anlaşılmaz.

Tasavvuf ilmi, kalb ile yapılması ve sakınılması gereken şeyleri ve kalbin, ruhun temizlenmesi yollarını öğretir. Buna (Ahlak ilmi) de denir.

Tasavvuf ehli, kendi derecesine göre, tasavvufu tarif etmiştir. Birkaçı şöyle:

Tasavvuf, dinin emirlerine uyup, yasaklarından kaçarak kalbi kötü huylardan temizleyip, iyi huylarla doldurmak demektir.

Tasavvuf, sünnet-i seniyyeye yapışmak ve bid'atlerden kaçmaktır.

Tasavvuf, nefsin iman ve itaat etmesi, bütün ibadetlerin ve bütün hayırlı işlerin hakiki ve kusursuz olmasıdır. Allahü teâlânın lütuf ve ihsanı ile daha yükseklere çıkanlar da olur.

Tasavvuf, fâni olan her şeyden yüz çevirip, baki olana bağlanmaktır.
Tasavvuf, İslam ahlakı ile süslenmektir.
Tasavvuf, ölmeden önce ölmektir.

Tasavvuf, baştan başa edeptir, tamamen edepten ibarettir.
Tasavvuf, kadere rızadır.
Tasavvuf, Hak teâlâya inkıyaddır, kayıtsız şartsız teslimiyettir.

Tasavvuf, emeli bırakıp amele devam etmektir.
Tasavvuf, kalbi kötü huylardan temizlemek ve iyi huylarla doldurmaktır.

Tasavvuf, namaz, oruç ve geceleri ibadet etmek demek değildir. Bunları yapmak her insanın kulluk vazifesidir. Tasavvuf, insanları incitmemektir. Bunu yapan, vasıl olmuş, yani maksada kavuşmuştur.

Tasavvuf, insanı, ibadetlerde gereken ihlasa ve insanlara karşı gereken güzel ahlaka kavuşturan yoldur. İnsana bu yolu mürşid-i kâmil öğretir.

Tasavvuf, her sözünde, her işinde, dine yapışmaktır.

Tasavvuf, ızdırap çekmektir. Sükun ve rahatlıkta, tasavvuf olmaz. Yani, aşıkın maşuku aramaya çalışması, maşuktan başkası ile rahat etmemesi gerekir.

Tasavvuf, Resulullahın mübarek kalbinden çıkıp, evliyanın kalblerine gelen bilgilerdir.

Tasavvuf, kendi nefsinin ayıplarını, kusurlarını anlamaktır ve dine uymakta kolaylık ve lezzet hasıl olmaktır ve gizli olan şirkten, küfürden kurtulmaktır.

Tasavvuf, herkese merhametli olmak ve ruhsat olan ameli terk etmektir.

Tasavvuf, Allahü teâlâyı, görür gibi ibadet etmektir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Allahü teâlâyı görür gibi ibadet et! Sen Onu görmüyorsan da, O seni görüyor.) [Buhari]

(Bir kimse, iki salih komşusundan nasıl utanıyorsa, gece gündüz, kendisi ile beraber olan iki melekten de öyle utanmalıdır!) [Beyheki]

Allahü teâlânın gördüğüne inanan, Onun beğenmediği bir şeyi yapabilir mi? Yanındaki iki meleğin, günah ve sevapları tespit etmekle görevli olduğunu yakînen bilen kimse, kötü işler yapabilir mi?

Tasavvufun yediyüzden fazla tarifi yapılmıştır. Hepsinin özü ehemmi, mühimme tercihtir. Yani çok önemli işi, önemli işten önce yapmaktır.

Ağlayan bir kimse görsek, hangi üzücü şeyin bu kimseyi ağlattığını bilemeyiz. Eğer ayağına diken battığı için ağlıyorsa, diken bize batmadığı için, ona verdiği ızdırabı anlayamayız. Bir delinin, ne için güldüğünü bilemeyiz. (Şunun için gülüyorum) dese bile, o hadise deliye tesir ettiği gibi bize tesir etmez. Aşığın hâli bir başkadır. Tasavvuf da böyle bir hâl işi olduğu için biz bilemeyiz

1 yorum

Tasavvuf Nedir

Tasavvuf, kuyumcu dükkanının yanındaki ,
oyuncakcı dükkanı degildir,
Kuyumcu dükkanının önündeki kırmızı halılarla döşenmiş korkulukları çok süslü merdivenlerdir..
merdiven ve halılı yol, insanı o kuyumcu dükkanına götürür
ve manevi zenginlige kavuşturur..
Dükkandan dışarı çıkarak merdivenin başına gelen ve
bizim elimizden tutarak, merdivenleri çıkmamıza yardım eden
ve (kuran-sünnet) dükkanının içine götüren kişi ise mürşidi kamildir

tasavvuf bir yöntemdir..
Eger, Tasavvufi yöntemlerden yararlanarak
kuran ve sünneti yaşarsanız, imani bir zirve yapabilirsiniz..
Tasavvufun amacı Kuran ve sünneti yaşatmaktır..
Mesela namazın hakikatine kavuşturur.
Hem de, imanı kurtaracak en alt seviyeden tutun da, en üst maximum seviyeye kadar.
Tasavvufi yöntemle islamı yaşayanların ulaştıgı zirvelere ,
kendi başına çalışanlar ulaşamadı henüz.. Ulaşamayacak da zaten..
Kıyamete kadar bakidir..

Bu noktada bir sıkıntı veya noksanlık varsa,
sebebini kendimizde, usülümüzde, veya tavsiye edilen yöntemde arayabiliriz..
Aynen bir doktorum yazdıgı ilaç gibi, tedavi gibi..
Bir tedavi için veya saglık destek amacıyla,
bir doktor reçete yazmış , ilaç vermiş ise,
bir ilerleme yok ise, veya farz ve sünnetlerin ikamesinde
bir ilerleme ve günahlardan sakınmakta bir ilerleme yok ise
Ya o doktorun reçetesi yanlıştır, ya doktor yanlıştır,
ya da ilaçları denildigi gibi kullanmıyoruzdur..
Eksikligin nereden kaynaklandıgını tesbit etmeden,
Ben artık doktorlara güvenmiyorum, onların ilaçlarına da gerek görmüyorum demek çok yanlıştır.


FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUM ARKADAŞLARIM

05.09.2007 - keceemre

Konular